در حال بارگذاری
استاد الهیات دانشگاه علوم قرآنی بجنورد:

وحدت مهم‌ترین سرمایه جامعه اسلامی است

شماره خبر : 1723 - https://asreatrak.ir/short/enl8Q

استاد الهیات دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از گذشته به دنبال تفرقه میان مردم بودند، عنوان کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت جامعه اسلامی و قوی‌ترین عامل شکست دشمنان وحدت در زیر سایه امام امت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم مهدوی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: راهپیمایی اربعین حسینی یکی از سنت‌های زیبایی است که در جوامع اسلامی تجلی پیدا کرد و برای اولین بار توسط امام سجاد(ع) انجام گرفت.

وی در ادامه افزود: به برکت بیداری انقلاب اسلامی امروز این راهپیمایی روشن‌تر و باشکوه‌تر از هر سال برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد پیاده‌روی زائران بارگاه رضوی را نمونه کوچکی از پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد و گفت: هر سال به تعداد زائران پیاده روی حرم رضوی افزوده می‌شود و‌امید است در آینده از کشور‌های مختلف مسلمان به این راهپیمایی اضافه شوند.

وی تصریح کرد: اگر دل مسلمانان شیعه و سنی با معرفت امام رضا (ع) آشنا شود و همه در این مسیر قرار گیرند باعث وحدت و انسجام جامعه اسلامی می‌شود.

امام جمعه موقت وحدت را مهم‌ترین سرمایه جامعه اسلام دانست و گفت: هر چقدر این وحدت بیشتر شود، قدرت جامعه اسلامی افزایش می‌یابد و در نتیجه دشمنان ناکام می‌شوند.

مهدوی پور تأکید کرد: حضور و خدمات موکب‌داران با علاقه بوده که باعث کمتر شدن مشکلات و استقبال بیشتر زائران حرم رضوی می‌شود.

وی افزود: خدمت به زائران امام رضا(ع) خدمت به خود امام است و نیاز است مسئولین و مردم در این فضیلت مشارکت کنند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد با اشاره به اینکه دشمنان اسلام از گذشته به دنبال تفرقه میان مردم بودند، عنوان کرد: مهم‌ترین عامل موفقیت جامعه اسلامی و قوی‌ترین عامل شکست دشمنان وحدت در زیر سایه امام امت است.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین علتی که زائران حرم ائمه(ع) در این پیاده‌روی‌ها با وجود سختی‌های راه حضور پیدا می‌کنند، برکت حضور در محضر اهل بیت(ع) است.

انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات